Thursday, April 22, 2010

Kekalahan Wigan Membuka Mata Arsenal





Kekalahan kepada Wigan telah membuka mata kepada semua pihak betapa Arsenal memerlukan perubahan yang drastik didalam pasukannya.

Kenapa?

Berterus terang sajalah,kita takkan menang EPL pon,dan selepas melihat game paling taik sekali keitka lawan Wigan, saya rasa dah sampai masanya untuk Wenger merombak pasukannya yang tidak cukup bagus untuk bersaing dengan aksi yang tidak konsisten langsung sepanjang musim 2009/2010.

Kekalahan ini menunjukkan skuad kita perlu dirombak daripada GK kepada CB kepada ball winner di tengah padang kepada striker. Bagi saya, kita perlukan at least 3 signings baru untuk season depan.

Selain itu juga player yang kurang memuaskan seperti Eduardo,Denilson,Almunia dan Silvestre perlu ditunjukkan jalan keluar.

Selain itu juga, Wenger perlulah bijak dalam mengatur strategi dan taktik apabila berdepan pasukan lawan,sebagai contoh..untuk berdepan pasukan kuat seperti Chelsea dan Man U..takkanlah kita nak pakai formation 4-3-3..perlu diingatkan kita bukannya Barca, player Barca mempunyai kualiti yang berbeza dengan player kita.Mungkin startegi 4-4-2 lebih sesuai dimana terdapat keseimbangan diantara bahagian tengah dan serangan.

Akhir kata perubahan drastik perlu dilakukan Wenger keatas skuad mudanya yang ternyata masih terlalu mentah untuk memenangi sebarang kejuaraan….berubahlah sesungguhnya perubahan itu akan membawa kebaikan kepada Arsenal….

1 comment:

  1. gua kecewa sgt2 ngan arsenal.... gua dah tukar team dah.. tothem... mngu nie team gua lawan ngan arsenal... kita tgk sape yang hebat.. hehe

    ReplyDelete