Sunday, May 2, 2010

Perbezaan Pendapat Fanz Arsenal

               Ahaaaa...aku baru lepas gaduh dengan dua orang penyokong Arsenal tentang mengapa Wenger perlu mencontohi Fergie....Hmmmm...memang aku rasa macam orang bodoje bergaduh sesama fan,but that is life setiap orang berbeza pendapat dan prinsip dalam kehidupan.Well berbalik kepada Wenger dan Fergie tadi...Ok here it goes, Untuk kita berjaya kita perlulah mencontohi orang yang berjaya..Haa disini bukan aku kata Wenger tidak berjaya tetapi kita boleh lihat tahap kejayaan Wenger yang jika nak dibandingkan dengan Ferguson...Hehehe aku rasa tak payahla aku nak letakkan statistik berapa banyak perbezaan piala,jumlah kemenangan,jumlah gol dibolosi dan jumlah jaringan gol..jika korang adalah seorang penganalisis dan mengambil kira tentang statistik2 yang saya nyatakn ini...ianya akan lebih memihak kepada Fergie. So kenapa saya sebagai penyokong Arsenal beriya-iya mencadangkan cadangan yang sebigini rupa...Fergie tu kan musuh utama kelab Arsenal...dahla asyik kutuk Arsenal,fanz2 Arsenal memang wajibla tak suka dia..dengan pipi merah and terlompat2 keriangan apabila team dia menang macamla team diorang hebat sangat. So di sini kita akan bercerita tentang nafsu skuad untuk menang dan kematangan dalam permainan...ok lihat siapa veteran2 yang masih menagih kudrat untuk
Man U dan Arsenal..ahaa Ryan Giggs,Paul Scholes, dan Gary Neville..Arsenal pula sekarang ni barula ada Sol Campbell masuk balik...Kalo korang tengok player2 veteran inilah yang banyak membantu dalam menaikkan semangat dan membimbing pasukan...One more thing ialah tentang approach dalam mengekalkan dan menjaga hati player2 yang sedia ada dalam skuad...Hmph..apa yang Wenger buat dalam usaha untuk meyakinkan player2 hebat seperti Arshavin dan Fabregas untuk kekal bersama team Arsenal...?Haaa....sebagai contoh Arshavin pernah menyindir Wenger tentang keputusan dia yang tidak membeli player2  berpengalaman dan berkualiti selepas hanya membeli Vermaelen setelah dua pemain utama Arsenal iaitu Adebayor dan Toure keluar dari pasukan.Selain tu juga,Arshavin juga dengan selambanya mengutuk Wenger lagi dimana dia tidak yakin dengan skuad yang dibarisi pemain muda dan Arsenal perlu menambah lagi skuad yang sedia ada dengan player experienced and berkualiti untuk memenangi sebarang kejuaraan untuk season 2009/2010 (sudah terbukti kata-kata Arshavin itu ada kebenarannya dan kita boleh lihat buktinya sekarang!) ...Fabregas pula pernah menyindir Wenger secara halus disebabkan dia yang pada ketika itu berumur 21 tahun menjadi kapten pasukan dimana dia merasakan yang dia masih terlalu muda untuk menjadi kapten.Fabregas juga menyatakan beberapa kali yang dia mahukan trofi dan ingin berada didalam kelompok winning team dimana statement ini ditujukan kepada Wenger untuk merealisasikan impian dia sebagai pemain Arsenal yang memenangi pelbagai kejuaraan...Adei...perlu diingatkan orang yang menyindir dan memberi kritikan pedas pada Wenger ni bukannya fan Arsenal tetapi adalah pemain2 yang bermain bermati-matian untuk membawa kegemilangan kepada Arsenal.


          Oklah habis bab Wenger..sekarang ni kita tengok approach Fergie pulak.Lihatlah kapten mereka iaitu Ryan Giggs dipilih melalui pengalaman,yang boleh membawa semangat kepada pasukan,yang berkeyakinan dan lebih-lebih lagi lagenda kelab itu sendiri.Tengoklah umur dia,35 kalo tak silap aku... time dia menang PFA untuk season 2008/2009 dimana team diorang menang EPL..Berbeza pula dengan Wenger dimana gah dan hebat dengan player2 yang berpengalaman dan berkualiti pada era The Invincibles..tidak pernah kalah dalam 1 game pon pada season itu dengan player2 seperti Cambell,Toure,Lehmann,Bergkamp,Pires, dan lebih2 lagi lagenda Arsenal, Henry.Kemana mereka menghilang sedangkan mereka masih boleh bermain untuk Arsenal ketika itu.Well let me tell you what happen...ini semua adalah disebabkan PIALA.!!!
Kenapa.?kenapa piala...pulak..apakah.? Senang cerita Henry berhijrah ke Barcelona untuk memenangi Trofi Champions League untuk kejayaan peribadinya walaupon didalam hati dan jiwanya mengatakan dia sayangkan Arsenal tetapi demi mengejar impian untuk bergelar player yang pernah menjuarai CL..dia terpaksa tinggalkan Arsenal kerana dia berasakan yang Arsenal bukanlah tempat untuk dia menjuarai kejuaraan berprestij itu.Begitu juga dengan Viera..dimana dia meninggalakan Arsenal dan menyertai Inter untuk sebab yang sama seperti Henry.Selain faktor ini, adalah polisi Arsenal untuk menyambung kontrak player2 yang sudah menjangkau 30 tahun kepada kontrak untuk 1 tahun..Well ini adalah antara faktor2 dimana player2 Invincibles terpaksa blah..hanya disebabkan polisi bodoh yang dilakukan oleh Wenger.
Kelibat seperti Pires,Ljunberg dan Gilberto adalah diantara player2 yang menjadi mangsa kepada polisi ini yang akhirnya membawa kelab Arsenal kempunan untuk memenangi sebarang piala sehingga sekarang disebabkan kurangnya kematangan dan pengalaman didalam skuad...


          Fuuh..ikutkan banyak lagi aku nak tulis ni untuk xplain apa yang aku ingin sampaikan ni...tapi biarlah dulu disebabkan situasi yang tegang diantara fanz2 Arsenal yang lain.Dan kat sini jugak aku ingin memohon maaf kepada fan2 arsenal yang bergaduh dengan aku hari itu disebabkan ketelanjuran aku dalam berkata-kata....yela masing2 nak mempertahankan pendapat masing2 so keadaan jadi tak terkawal la skit kan...Well sekali lagi aku mintak maaf kat sini tetapi aku tetap dengan pendirian aku dan aku akan mempertahankan apa yang aku tulis dan apa yang aku perhatikan terhadap team yang aku support ni.........Sekian


*Well kepada sapa2 fanz Arsenal yang tak puas hati lagi ke atau nak memberi pandangan terhadap post aku ni ke silalah komen diruangan komen yang disediakan.Sekian T.Q....:)             

No comments:

Post a Comment